Kostel ve Zbraslavicích
poznávací dálkový pochod
pochod Ze Zbraslavic do Zruče
Zámek ve Zruči nad Sázavou
  pochody.cz vlakové spojení   mapa     e-mail  návštěvní kniha plakát Word pochod Okolo Bohdanče

Úvodní strana

Čestín
Morány

Trasa 18km

Od startu do kopce po vlastním značení. Nahoře doprava po žluté turistické značce. Ta vede rovně přes spodní stranu náměstí, uličku a v zatáčce rovně na cestu mezi ploty. (Můžete i po horní straně náměstí ke kostelu a opravenému zámku. Odtud jděte po silnici mezi kostelem a zámkem rovně dolů a na druhé křižovatce doleva mezi ploty po žluté.) Cestou přes údolí a ve stoupání za Novým rybníkem mezi chaty doleva na vlastní značení (1,7 km). Po něm dojdeme až na silnici u Pančavského mlýna (2,7km). Na ní se dáme doprava po modré turistické značce. Ta vede 1,8 km po silnici a pak rovně na lesní cestu (4,4 km). Po modré jdeme lesem ještě dalších 1,3 km, po kterých odbočíme doleva na vlastní značení na nenápadnou cestu mladším lesem (5,8 km). (Pokud tuto odbočku přehlédnete, nic se neděje, modrá vede do Čestína.) Po této cestě rovně až na silnici (6,7 km). Tu přejděte a po louce mírně doleva do úzkého průchodu lesem. Po této cestě dolů lesem, po louce a kolem rybníka do Čenovic. Těmi projděte po silnici a hned za značkou konec Čenovic doleva na polní cestu (8,2 km). Na jejím konci na silnici doprava, na křižovatce doprava a po 300m doleva na polní cestu, na kterou se pod kopcem napojuje modrá turistická značka (10 km). Po ní dojdeme do Čestína (11 km, kontrola u kostela 9:30-16:00). Odtud po silnici dolů ještě kousek po modré (směrem na Kutnou Horu) a od konce Čestína již po vlastním značení po silnici do Morán (otevřený park). Na jejich konci mírně doprava na lesní cestu (12,7 km), po které dojdeme ke statku Chotěměřice (14,8 km). Za jeho rohem nepřehlédněte úvoz s pěknou cestou doleva k lesu (15,2 km). Na rohu lesa doprava a po 85m doleva (cestou kolem signalizačního sloupku trigonometrického bodu), pod kopcem rovně přes silnici a dále již po žluté turistické značce, po které přes vrch Klikor (16,7 km) dojdeme do Zbraslavic. Tam po hlavní silnici na Kutnou Horu do cíle v sokolovně.

Podíl asfaltu na trase - 37 %.

Zajímavosti na trase

Zbraslavice: Kostel sv. Vavřince v jádře románský z 12. st. mnohokrát přestavěn. Pozdně gotická věž zvýšena r. 1767. V podvěží raně gotický portál kolem r. 1300. Ke konci 15. stol. postavena tvrz, přestavěná zač.17.stol. na zámek, který roku1809 vyhořel a již nebyl obnoven.
Čestín: Kostel z 2. pol. 12. stol. v r. 1859 zbořen a postaven novorománský kostel sv. Petra a Pavla. Tvrz z 14. stol. koncem 16. stol. přestavěna na renes. zámek. Na zač. 19. stol. stržen, zbylo severní a spojovací křídlo.
Morány: r.1707 zal. sklářská huť. R. 1840 hutě obnoveny, zámek o patro zvýšen, 1894 přestavěn na lovecký zámek a vytvořen park.

Občerstvení je možné koupit ve Zbraslavicích, u grilu, v Čestíně a na posledním kopci před cílem.