Kostel ve Zbraslavicích
poznávací dálkový pochod
pochod Ze Zbraslavic do Zruče
Zámek ve Zruči nad Sázavou
  pochody.cz vlakové spojení   mapa     e-mail  návštěvní kniha plakát Word pochod Okolo Bohdanče

Úvodní strana

Čestín
Morány

Trasa 14km

Po zapsání na startu ve Zbraslavicích se necháte odvézt autobusem v 8:30 nebo 10:30 do Bohdanče k palírně. Zde si můžete dojít na nedalekou rozhlednu Bohdanku, prohlédnout si Bohdanečskou palírnu a prodejnu, ochutnat z mnoha druhů pálenky a med, případně si některou zakoupit. Od palírny pokračujete do cíle společně s trasou 23km.
(Můžete se dostavit rovnou do Bohdanče a přihlásit se na kontrole u kostela. Nezapomeňte ale, že do Bohdanče vlak nejede a náš autobus odpoledne také ne!)

Od palírny po vlastním značení po hrázi rybníka ke kostelu (0,5 km kontrola - K 8:00-15:30). Od kostela do uličky a přes náves nahoru. Na silnici doleva kolem pily LESS. 250m za Bohdančí doprava na louku a po jejím levém okraji k lesu a podél něj až k cestě vedoucí doleva přes kopeček k zámku v Ostrově (3,3 km). Doprava projdeme areálem zámku a za ním doleva dolů po silnici, kde se napojíme na zelenou turistickou značku. Po ní přes Věžníkov, 750m za ním na křižovatce u potoka doprava na vlastní značení. Po 200m doprava na cestu vedoucí okolo Budkovic (6,2 km), na kopci rovně, do Slavošova (8,2 km - K u kostela 9:00-16:30). Na konci Slavošova rovně ze silnice na polní cestu a pod kopcem přes louku (lávka označena červenobílým fáborkem) do Želivce (9,6 km). Z Želivce po červené do Zruče. Ve Zruči po vlastním značení do cíle mezi kostelem a zámkem.

výškový profil trasy 14km

Zajímavosti na trase

Bohdaneč: Palírna u rybníka (Pilského) zpracovávající všechny druhy ovoce. Prodávají se zde i povolení k rybaření v rybnících: Řeplickém, Pilském a Dubí, které jsou pravidelně zarybňovány mnoha druhy ryb.
Gotický kostel Zvěstování P. Marie. V podvěží renesanční figurální náhrobník s datem 1588. V jižní stěně profilovaný gotický portál.
Rozhledna Bohdanka otevřená 14. 5. 2011, výška 52m, plošina ve výšce 42m.
Ostrov: Renesanční tvrz z konce 16.stol., v 17.stol. hrabětem Šporkem přestavěn na letní zámeček. V letech 2005 až 2008 opraven společností LESS.
Socha sv. Jana Nepomuckého z r. 1760 s reliéfem P. Marie.
Slavošov: Kostel sv.Petra a Pavla ze 13. století. V 19. století byl přestavěn a loď prodloužena.
Zruč nad Sázavou: Doložena roku 1335. Gotický hrad z přelomu 14. a 15.století, přestavěn v polovině 16. století na renesanční zámek. Po požáru roku 1781 přestavěn v roce 1872. V letech 1891-94 přestavěn v novogotickém slohu.
Kostel povýšení sv. Kříže pův. gotický z konce 13. stol., obnovený po požáru r.1781.

Občerstvení na trase je možné koupit ve Zbraslavicích, na kontrolách, v Bohdanči, Slavošově, Zruči a možná i v Želivci.